السلام علیک یا اوبونتو

۲۰ بهمن ۱۳۸۸ | روزنوشت | ۴ comments

شیطنت‌های گاه و بی‌گاه که رخوت روزمرگی را بتکاند ـ هر چند اندک ـ بای دیفالت چیز خوبی است به نظرم. حالا این کار در چه حوزه‌ای باشد محل بحث است ولی حدوداً یک حکم کلی متصور است و آن این که در مورد چیزهایی که در طول روز آدم باهاشان بیش‌تر سر و کار دارد اثر‌بخش‌تر است این روزمرگی تکاندگی.

داشتم فکر می‌کردم این موضوع که خانه‌ی دوم آدم محل کارش است، از بیخ غلط است. خانه‌ی دومِ اکثرِ کسانی که دیده‌ام و می‌شناسم ویندوزِ کوفتی است. هر چه حساب می‌کنم می‌بینم بیش‌تر از آن که ذهن و حواس و اعضا و جوارحِ منِ نوعی ـ اعم از دست ـ مشغول به امور فیزیکی باشد، مشغول انگول کردن فایل‌ها و اطلاعات کامپیوتر است، آن هم در بستر ویندوز. آدم که بیش از حد در یک چارچوبی اسیر باشد، فکر می‌کند که لابد همین‌طوری است دیگر و لا غیر؛ هر چه هنگ کند، صفحه‌ی آبی نشان دهد، دم به دم ری‌استارت لازم شود، ادا و اطوار در بیاورد همه به چشم کرمش زیبا می‌نماید و انگار که انگار وقت و عمر و اعصابش به فلان کشیده می‌شود.

البته ابداً آدم قدر نشناسی نیستم. می‌دانم که سال‌ها از صدقه سری همین ویندوزی که لعنش کردم با متعلقاتش بی آن که پولی هم ریخته باشم به جیب عمو بیل، کلی چیز یاد گرفته‌ام و آپگرید شده‌ام. باور بفرمایید ما هم از آن دنیامان می‌ترسیم! از همین است که چند باری به نیت عمو بیل به خاطر ویندوز و آفیسش صدقه داده‌ام و نذر حضرت عباس (ع) کرده‌ام.

آخر الامر می‌خواستم این قصه بگویم که مدتی است یک خانه‌ی دوم جدید روی غامپیوترمان نصب کرده‌ایم: اوبونتو (علیه الرحمه) و جد بلیغ داریم اگر موافق تدبیر من شود تقدیر ویندوز را بکنیم خانه‌ی nام.

دوست دارم اگر عمری باقی بود، به عنوان یک کاربر عادی کامپیوتر که از دهن‌کجی‌های ویندوز عاصی شده و دارد شیفت می‌کند روی اوبونتو، تجربیات خودم را بنویسم و با دیگران به اشتراک بگذارم که متأسفانه تا به حال فرصتی دست نداده که احساس آرامش و لذتی که کار در محیط اوبونتو به من دست داده را با سایر عزیزان سهیم باشم، تا بعد…

۴ Comments

  1. محسن

    سلام حضرت لیشام
    ما که از پروپا قرصان بلاگتونبم
    اپدیتش نکنی اموراتمون نمی گذره
    در ضمن با اجازه لینکتون کردم
    اکه قابل دونستید لینکمان کن

    Reply
  2. HALIMI

    تبادل لینک

    در صورت تمایل برای داشتن تبادل لینک دوطرفه :

    کافی است لینک وب سایت تخصصی ترجمه انتشارات مهرایمان را به آدرس http://www.Bargardoon.com و با عنوان ترجمه انگلیسی به فارسی انتشارات مهرایمان در وبلاگ یا وب سایت خود قرار دهید و از طریق ایمیل Bargardoonbox@yahoo.com به ما اطلاع دهید تا ما نیز لینک شما را در بخش لینک های وب سایتمان قرار دهیم.

    مدیریت واحد ترجمه انتشارات مهرایمان

    Reply
  3. پرند

    سلام لیشام ادت کردم سر به وب من بزن تازه فهمیدم تو و فرزام وبلاگ دارین!!! تو این مدت حسرت به دل یه رفیق تو وب بودم ای بابا!!!! عوارض مدیر کلیه دیگه:))
    tahlilkonim.blogspot.com

    Reply
  4. محمود

    ارادت ما به حضرت شما بیشمار است قربان

    Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *