خیلی حال داد، یه بار دیگه!

۲۸ آذر ۱۳۸۴ | دسته‌بندی‌نشده | ۱۲ comments

امروز توی تاکسی، آقای اخبار گفت که چون طرح زوج و فرد ماشین‌ها خیلی خوب و ملت خوش‌شون اومد، لذا تا اطلاع ثانوی برقراره… یادم افتاد که چند سال پیش هم که قرار بود طرح زوج و فرد رو پیاده کنن، کلی بحث روش بود و دست آخر هم بی‌خیالش شدن. البته نه از این باب که زبونم لال فکر کرده باشن و بررسی، بلکه به خاطر موضوعات حاشیه‌ای و همیشگی عزیزان: مسایل امنیتی!

همون موقع‌ها، یکی از استادای دانشکده‌مون که اصلاً یادم نمی‌آد کی بود، توضیح داد که همین طرح هم مدتی طولانی در فلان شهرِ فلان کشور، پیاده شد و نتیجه‌ی عکس داد! قضیه این بود که بعد از مدتی، ملت دو تا ماشین داشتن!! یعنی اونایی که پلاکشون زوج بود، رفتن یه ماشین با پلاک فرد هم خریدن و بالعکس!! نمونه‌ی این قضیه رو دیروز دیدم! عزیزی که سرشون بیش از حد شلوغ بود و کاراشون بی‌ماشین پیش نمی‌رفت، زحمت کشیده بودن و ماشین دوم ابتیاع کرده بودن با پلاکی فرد.

درسته که این روش ممکنه واسه چند روزی جواب بده ولی واسه‌ی بلند مدت چی؟ حالا غیر از این قضیه‌ی دوماشینی شدن و دامن زدن به مسأله‌ی ترافیک؛ اون هم تو تهرانی که روزی 1400 تا ماشین رو پلاک می‌کنن، چشم بسته می‌شه گفت که کلی عوارض جانبی از جمله بازارهای کاذب هم ایجاد می‌شه؛ سیستم‌های مافیایی جدید توی پلیس و نیروی انتظامی در حوزه‌ی پلاک کردن ماشین‌ها راه می‌افته و ده‌ها و ده‌ها مسأله‌ی دیگه که بالطبع، نه می‌تونم و نه حال دارم در موردشون صحبت کنم D:

حقیر بسیار مسرورم که اعاظم کشور ما از حیث منشأ أثر بودن، مصادیق عینی این شعر جاودانند که

هر دم از این باغ بری می‌رسد

تازه‌تر از تازه‌تری می‌رسد…

به نوبه‌ی خودم این درایت بی‌نظیر دوستان را در مهار آلودگی هوای تهران، به کلیه‌ی هم‌وطنان غیور و… ایران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم…

۱۲ Comments

  1. خدایار

    از بس که خرند! اگر خر نبودن لااقل از بیهقی به پایین رو طرح می‌کردن

    لیشام: :)) نمی‌دونستن که محل کار حضرت‌عالی اون‌جاست که… کی بریم جیرود خدایار! دلم لک زده واسه دو سه روز پلاس شدن

    Reply
  2. ری‌را

    …شما سفارش قبول نمی‌کنین؟!!… دلم هوای تب نوشتتو کرده!… می‌شه لطفا؟!…

    لیشام: ریرای عزیز، ریرای عزیز… واقعاً نمی‌دونم چی بگم… چشم… شاید… نمی‌دونم… قول نمی‌دم… اگه شد… شایدم نشه… گاهی اوقات نمی‌شه تب‌ها رو نوشت… اکثر اوقات…

    Reply
  3. حسین

    سلام. کار ما سر زدن به آنتن‌های موبایله. ۳شنبه هفته‌ی پیش رفته بودم طرفای بهشت زهرا برای تعمیر یکی از همین آنتن‌های بلند موبایل که هر کدوم‌مون به راحتی از کنار خیلی‌هاشون رد می‌شیم. در ارتفاع ۳۰ متری بودم که باد می‌وزید. آنتن در حال تکان تکان خوردن بود و به راحتی حدود ۱ متر جابجا می‌شد. اما این نبود که برای جالب و ترس‌آور بود! این خیلی باحال‌تر بود که می‌دیدم بادی که از غرب تهران می‌وزید در حدود ۲۰ دقیقه‌ای تونست چتر دود بالای تهران رو به شرق هل بده! می‌دونین چتر دود! چون دقیقاً تا یه جایی از آسمون سیاه بود بعدش آبی آسمون دیده می‌شد و حالا با وزیدن باد، این چتر طرف شرق تهران جمع شده بود. دعا کردم به جان سایپا و ایران خودرو برای تولید پراید و پیکان به میزان خیلی انبوه! جالبه بعضی‌ها حاضرن برای منافع خودشون همه‌چیز رو فدا کنن! حتی روزی ۵۰۰ نفر در اثر آلودگی هوا. خدا خیرشون بده! D:

    Reply
  4. MM

    ایول به اون آدم گرام که دو تا ماشین دار شده! ولی موتور بهتر جواب میده! همه جا!

    Reply
  5. کیانوش

    ایـن عـکـس رو هـر وقـت می‌بـینـم یـادِ وقـت‌هـایی می‌افـتم که پــانــته‌آ قــهـر می‌کـنه و هـمیـن‌طوری دسـتـش رو زیـر چـونـه‌اش مـی‌ذاره….! الــبـته اون پـشـتش رو می‌کـنـه بـه آدم D:حـالا با کــی قــهـر کــردی؟

    لیشام: باعث افتخار بنده‌ست که عکس حقیر، شما رو با یاد جگرگوشه‌تون می‌اندازه 🙂 به هر صورت بنده با کسی قهرم نمی‌آد کیانوش جان. همون‌طور که مشاهده می‌فرماین، این عکس نماینده‌ی اینه که شخص ـ یعنی حقیر ـ با اشتیاق و صبر وافر، منتظر شنیدن نظر همه‌ی عزیزانی‌ست که چشم رنجه می‌کنند به مطالعه‌ی نوشته‌های بنده 🙂

    Reply
  6. فرزام

    به هرحال بهتر از ممنوعیت موسیقی غربی و از جمله موسیقی کلاسیک است…ببین عزیز جان. اصولاً اینا از ممنوعیت و محدودیت خوششون میاد. چون میشه کلی از توش پول درآورد و کلی هم مردم رو سر کار گذاشت! اما یه نکته هم هست. این مردم رو هر چی بزنی توی سرشون بهتره…. حقشون هم هست. فقط این وسط شانس آوردیم یه باد و بارونی اومد. والا این طرحها که هیچ تاثیری توی هوای تهران نداشت.

    Reply
  7. Darya

    aghaye akhbar??????????????????????????????????????????????this is the most funniest ive ever heared.

    Reply
  8. rira

    خانوما آقایون! من یه چیزیو متوجه نمی‌شم!مگه نگفتن طرح پلاک شخصی (پلاک متعلق به فرد نه اتومبیل)اجرا شده؟؟ مگه نگفتن با این روش کسی اگه ۱۰تا ماشینم داشته باشه یه پلاک شخصی بیشتر نداره؟؟ چی شده پس؟! چه اتقاقی افتاده؟!من کجام؟!!…البته بنده هنوز ماشین ندارم.. خبراشم زیاد ندارم.. اگه گیج می‌زنم به گیرنده‌های خودتون دست نزنین!

    لیشام: من هم خیلی چیزا هست که متوجه نمی‌شم. این هم از برکات دولت کریمه‌ست.

    Reply
  9. مژده

    من هم نمونه‌اش رو دیدم هنوز ماشین‌شون پلاک نشده میان و التماس دعا دارن که مثلاً زوج می‌خوایم! ولی حالا می‌گی چی از اول هم قرار نبود این طرح دراز مدت باشه که.. بالاخره از هیچی بهتره

    لیشام: به قول مظفرالدین شاه همه چیز مملکت باید به همه چیزش بیاید! از این لحاظ قبول دارم حرف‌تون رو که از هیچی به‌تره.

    Reply
  10. احمد

    سلام لیشام عزیز/ برای اولین‌بار است که نوشتارتان را می‌خوانم/ عارضم به حضورتان که یگانگان بشریتند این مردمان ایران/ در فریب خود و دیگران همتایی نمی‌شناسند/ در گریز از ایده‌ی زوج و فرد یکی از حیله‌هایی که ساز کرده‌اند بهره‌گیری از قلم فربه (ماژیک سابق) در تغییر ارقام قابل تغییر هم‌چون یک به دو و دو به سه و چهار است.

    لیشام: سلام به احمد عزیز. سیستم ماژیک نمی‌تونه توی طولانی مدت جواب بده خاصه این‌که، تغییر در شماره‌ی پلاک جرم قضایی محسوب می‌شه و جریمه‌اش تو مایه‌های زندانه. به هر صورت باید منتظر نشست و دید چی می‌شه.

    Reply
  11. کیانوش

    اصـولـن (اصولاً سـابق) آقای اخـبار نـه تنهـا تـو بـلاد سـرکار که هـمـه‌ی بـلاد بیـن الـدنــیا شـــکر زیـادی مـی‌خـوره…. شــما به دل نـگیر عـزیز دل مـادر، یـه چـند مـاه دیـگه که ..شــون بـا …شـون قـاطی شــد، می‌شیـنـن سـرجـاشـون و باز بـه فــرامـوشی مـی‌سـپرن

    Reply
  12. فرهاد

    حالا که همه چیز حاکمیت یک‌دست شده… این طرح هم به موقع و بجاست… چرا که ترافیک هم مانند دامان آقایان آلوده گشته… اصولاً پاکی به این ناپاکان نمی‌آید

    Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *