هر دو سیمین‌اند

۱۹ اسفند ۱۳۹۰ | اجتماعی | ۵ comments

در جریان استیضاح مهاجرانی ظاهرا ماجرای بانمکی اتفاق افتاده بود. یکی از نمایندگانِ وقت، به عنوان نماینده‌ی موافق استیضاح، علیه مهاجرانی نطقی می‌کند و از وزارتِ ارشادِ مهاجرانی می‌نالد که مجوزِ نشرِ آثارِ (یحتمل اشعارِ) بی‌تربیتی و منافی عفت را داده ـ یا کلا چیزی شبیه به این ـ و خلاصه در همان بین جای سیمین دانشور و سیمین بهبهانی را اشتباه می‌گیرد.

مهاجرانی هم در دفاعش اشاره می‌کند که «…حتی برخی به اندازه‌ای بی‌اطلاع هستند که سیمین بهبهانیِ شاعر را با سیمین دانشورِ نویسنده اشتباه می‌گیرند…»

خوب! هر نماینده‌ی مجلسی ممکن است اشتباه کند. ما هم اشتباه می‌کنیم. دوستان ما هم اشتباه می‌کنند. همین الان عزیزانی هستند که سوگ‌واژه‌هایی را که برای مرحومه‌ی مغفوره دانشور می‌نویسند، به اشعاری از بهبهانی، مزین می‌کنند.

نکته‌ی بامزه‌ی داستان این جا است که آن نماینده‌ی محترم مجلس کسی نبود جز سید محمد حسینی نماینده‌ی رفسنجان و وزیر فعلی ارشاد 🙂

پ.ن.

ـ سپاس‌گزارم از رضای عزیز بابت طرح موضوع.

ـ از متن صحبت‌های نماینده‌ی رفسنجان که دقیق چه بوده، چیز خاصی پیدا نکردم اما اشاره‌هایی در این پیوند هست که کافی به نظر می‌رسد.

ـ روحش شاد

۵ Comments

  1. کاوه

    آقا این که سرودیم آخرش اگر “بر می کشانند” باشد بهتر است! ارادتمندیم!

    لیشام: اصلاح شد اخوی 🙂

    Reply
  2. کاوه

    خوشا آنان که هِر از بِر ندانند / سوار کول و پشت مردمانند / صد البته لیاقت را خلایق / به قدر کرده‌شان برمی‌کشانند

    Reply
  3. کاوه

    آقای امجد کلام شما را به مثابه‌ی نماینده‌ای از طرف رفسنجان در خاطر می‌سپاریم علی الخصوص که خیلی با لحن و طرز “هوی” و امثال ذالک اخت هستید و خلاصه بار دیگر به ما نشان دادید که رفسنجانی‌ها آفریدگان جالبی هستند!

    لیشام: در این که رفسنجانی‌ها آفریدگان جالبی هستند کاوه جان، شکی نیست! نمونه‌اش همین امجد عزیز که از دوستان بسیار عزیز ما هستند و هر از چند گاهی اینترنتی به هم چند تا اردنگ نزنیم امورات‌مان نمی‌گذرد 🙂
    احتمال دادیم که سابقه‌ی دوستی دیرینه‌ی ما بر شما مکشوف نبوده، ییهو خیز برداشته بودید که چیزهای بیش‌تری بنویسید؛ گفتیم که زودتر این موارد مکتوب شود تا زبانم لال کار به جاهای باریک نکشد.
    بعدش هم این که «هوی» داریم تا «هوی»! این «هوی» که ایشان فرمودند «هوی» تعزیز است D: مگه نه امجد جان؟
    عمیقا ارادت‌مندیم کاوه جان 🙂

    Reply
  4. امجد

    هوی! کارت به رفسنجون نباشه! برو شهر خودتون رو مسخره کن

    لیشام: از رفسنجانی‌ها به ما رسیده امجد جان! از خود رفسنجانی یه بوس؛ و یه دوس که حضرت عالی باشی که مثل هلوس 🙂
    این حسینی هم از دست رفسنجانی‌ها در رفته لابد که واسه فرهنگ و هنر هووس!

    Reply

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *